mercoledì 26 marzo 2008

Tassie, the land under down-under !

Tasmania, quell'isoletta sotto l'Australia, isoletta solo perchè vista vicina alla mainland, sembra una monada, in realtà non xè per niente picia, come superfice podemo paragonarla al Triveneto e Lombardia mesi insieme. Geograficamente copri meno dell'1% de tuta l'Australia!
Con una popolazion de circa 480mila abitanti, di cui 3/4 vivi nela capitale Hobart, podè imaginar quanta natura incontaminata e quanta pase pol ofrir.
Xè a dir poco una meraviglia, un paradiso naturale, offri spiagge da sogno, distese de verde infinite, montagne, laghi, cascate, insoma xè el riasunto dele meraviglie del mondo, non per niente l'Unesco gà riconosudo innumerevoli siti naturali in Tasmania come patrimonio dell'umanità e de conseguenza protetti e tutelai.
Bon iniziemo a parlar della mia avventura in Tassie, tutto xè inizià verso i primi de gennaio quando me son autoconvinto che iera giunta l'ora de cercar lavor in qualche farm. Voi dirè, perchè proprio in farm? Il perchè xè semplice, il Working Holiday Visa in Australia vien dado solo una volta nela vita e per la sola durata de un anno, ammenochè appunto no te lavori 3mesi nele farm e a quel punto, te pol estenderlo per un'altro anno alle stesse condizioni! Allora me son dito, lavorar ben o mal devo altrimenti me bruso tuti i soldi, femolo nele farm cusi oltre ala pila me ciapo anca l'estension del visto, miga mona ah :-)
La scelta dela Tasmania xè stada detada da due fatori, uno, clima molto più fresco, ideale per lavorar in campagna specialmente in estate, secondo perchè la rientrava nei miei obietivi, due piccioni con una fava!
Il 18gennaio son svolà con un volo interno da Melbourne alla capitale Hobart, rivado là, spaesà e senza colegamenti me son sistemà nel primo ostel che go trovà libero, l'Hobart Hostel, una meza schifeza ma per 3gg soportabile.

Dopo eserme goduto il sabato sera in compagnia de un paio de putele conosude per caso in giro, la matina dopo, mezo spacà, al risveglio me son ritrovà un novo compagno de stanza, un'energumeno biondo, il mitico Lutz, tedesco de Bielfeld anche lui in Tassie per lo steso motivo. Gavemo tacà ciacolar dele nostre esperienze e obietivi e a quel punto se gavemo meso insieme ala ricerca de una farm che ne cioghi a lavorar. Bene dopo decine de telefonade nele quali go capi seminiente, tra qualche contatto mio e qualche altro suo finalmente gavemo trovà qualchedun che ne cagava! Se tratava de una Blueberries(mirtilli) Farm, il farmer, tale Carl ne ga dito de vegnir subito in serata per far un colloquio, un colloquio se gavemo domandà? Gavemo de ingrumar fruti miga far i manager, boh! Come femo, come andemo, go avudo la brilante idea de ciamar un'amico de mio cugin Luigi che gaveva un'oficina de machine a New Norfolk, dopo do ore ierimo zà a bordo dela nostra nova compagna de viagio, una vecia Ford Laser giala, recuperada al volo in una autodemolizion da lui steso.
Questo iera un lunedi, la sera verso le 6, apena ciolta la machina se dirigemo verso Oyster Cove, paeseto dove ne spetava Carl e la sua farm. Ben la trovemo miracolosamente quasi al primo colpo, rivemo là e se ritrovemo una banda de hippy che gaveva apena fini de lavorar, ghe chiedemo se semo nel posto giusto e i ne dà conferma con aria un pochin losca. A quel punto compari il nostro futuro dator de lavor Carl, che senza perder tempo ne porta a far un giro per la farm e ne tacà a ciacolar, ne parla de come funziona la farm e alo steso tempo cerca de farne domande personali per conoserne. Non gavendo capi quasi niente e gavendo risposto a semi caso, non so perchè ma ghe semo piasui e ne gà subito "asunto" :-) Se domandemo, ok, fata ma dove e come dormimo stanote? No worries, Lutz gaveva la sua tenda ma mi no gavevo niente e alora te vedi che in due minuti, Carl, me tira fora tenda, materasin, saco a pelo e cusin. Resto un fià a boca verta e spiazà ma oviamente aceto il tuto ben volentieri e cusi me ciapo e vado a costruirme quela che sarà la mia casa x circa 30gg poche decine de metri distante dala farm.
Se ritrovemo con enorme sorpresa una sorta de tendon che fungi da lounge, mezo dirocado ma completo de frigo, tv, dvd e divan! Zinque stele anzi femo 4 e mezo dei!
Pasemo la serata ciacolando coi muloni che anche lori campegiava là, parlando del lavor, de lori, de noi ecc.... Dopo un poco me domando e de conseguenza ghe domando, con tuto el lavor che xè in Australia, chi ve lo fa far de lavorar in quà in campagna come zingani per do schei? Eco che i me svela il trick! In quanto uficialmente disocupai, il stupido governo australian che dà una specie de susidio de disocupazion che xè pari all'ultima paga ricevuda, quindi da un minimo de 400$ all'infinito, il tuto per stimana, quindi lavorando in farm in "nero" i arotonda! Dighe moni! Si podemo dirghe mona al governo!
Bon ndemo vanti, la matina seguente, Carl ne ciapa e ne fa veder una specie de videocorso su come se racogli sti benedeti mirtili, un fiatin patetico pensemo noi ma lui xè sai convinto che ingrumarli xè una specie de arte e noi no podemo che asecondarlo.
Mentre stavimo vardando el video sucedi una sorta de miracolo, se verzi la porta de casa ed entra una figa che no ve conto, anzi ve conterò, pareva un miragio considerando dove ierimo! La saluda e la se fà i cavoli sui per casa, ala fine scopro che la xè amica de Carl e alo steso tempo suo fradel xè uno dei muli che lavora quà, disemo che la iera giusto in visita de cortesia. Mi me gà ciapà una sorta de infarto co la go vista e quindi finido de veder el video, vado subito ala caccia e la trovo in cusina, me presento, se ciacola e subito dopo la me invità a bever un thè con ela, bon per una bona causa come questa aceto e bevo anca el thè! Tachemo a ciacolar(o meio ghe provo) e disemo che no poso pensar altro che a quanto la xè figa, specie se mesa nel contesto dove ierimo, parlemo del più e del meno e cusi la sera se ne và. Il giorno seguente se taca a ingrumar mirtili seriamente, sol che brusa, Carl che ne frizi con stà sua teoria de raccolta che no stago gnanche a spiegarve e giornata che svola come niente! Verso le 5, apunto finido de lavorar, mi e il mio socio Lutz se rilasemo stravacai soto un albero con un per de birete e comentando el novo lavor femo svolar el tempo fino circa ale 9, Lutz va dormir e mi invece resto a pindolarme col pc fino a quando vedo rivar una machina, una Fiat Punto ultimo model, la prima vista in Aussie e chi smonta? La mula del giorno prima, Pia e la se presenta nel migliore dei modi overo con un bel six pack de birete! Cusi va finir che se pasemo una bela serata sorseggiando birete e ciacolando de noi, insoma il tuto progeti secondo i piani :-)
Bene el giorno dopo prosegui el fruit picking con Carl sempre pronto a interromperne dandone lezioni de vita, el se credi una spece de stregon ed el xè convinto de gaver poteri sovranaturali con i quali el cerca sempre de iutar la gente, che sia vero o no ancora non lo so ma in ogni caso xè una persona stupenda e molto interesante alo steso tempo! Infati spesso capitava in farm muleria che vegniva a ciacolar con lui, disemo che el xè una specie de psicologo e tuti i giovani lo adora e lo cerca!
Bon la giornata fila lisa avanti e fini lavorar ricompari Pia ma sta volta con un borson, la ga deciso de trasferirse là con noi!
E cosa volè el fascino istrian colpisi ancora :-)

Grazie a Pia (combinazion la xè de origini taljane) nella farm tutto cambia nel bene e nel male. Nel bene perchè gavemo una bela compagnia, le serate in farm se ravviva, la ne scarrozza in giro, la ne porta a pescar de note, se ridi se scherza ecc.... ma nel mal perchè ala fine lavoro sempre meno, (el picking xè pagà a kg e podemo lavorar quanto volemo) son sempre in giro, de sera me imbriago e de matina spavo, ala fine invece che far soldi, li spendo!
Chiudemo sta parentesi e versemo un'altra parlando degli altri componenti della banda :-)
Jono, mulon kiwi, un personaggio unico, indimenticabile, gran bibitela, lui praticamente vivi girando l'Australia e lavorando nele farm, in questa el se ferma ogni anno circa 4mesi, el xè una sorta de braccio destro de Carl.
Steph, morosa de Jono, coreana, vegnuda 1anno e mezo fà a lavorar quà e mai più tornada a casa.
John Wayne o meio cusi lo ciamavo mi dato il suo nome impronunciabile, perlomeno sonava simile, mulo honkkonghese, cosa dir, buh, un pazzo, dormiva e ingrumava mirtili, vita sociale pari a zero, el se spaciava per eser un ex agente segreto del suo governo, fe voi, no savevo se gaver paura o compasion per lui!
Il resto iera un bataglion de giaponesi, cinesi ecc...tuti compagni per mi, che andava e vegniva continuamente, i durava 1-2gg e dopo i molava, magari iera sempre i stesi ma va riconoserli ti :-)
I muli hippy i xè restai solo per un per de gg e dopo i ga molado perchè a quanto par ga sbarufà con Carl.
Da non trascurar, i nostri fedelissimi compagni de picking, 3 cani speciali; Zec, can de casa, un can prodigio, ciamado soccer dog, el zogava a balon meo de mi, cocolisimo e inteligente come nisun can che mi gabi visto finora; Bez, ogni matina ale 10 spacade dopo una un per de km de caminada(el viveva nel paese adiacente) el xè presentava in farm dove el stava tuto el gg a zogar con noi e coi suoi simili; Gimcy, el piu giovane e rompibale, can de Steph, corean come ela, dispetoso e disobediente ma ala fine ghe voleva anca uno cusi!
Bene la squadra grosomodo xè al completo, saria diverse altre persone che ga fato varie comparse ma non gavendo lasà el segno non le cito :-) se no no finimo più :-)
Tornemo alla vita da farm, il picking procedi a singhiozo per i motivi sopracitati, il tempo passa velocissimo, el divertimento cresi de gg in gg, con Pia son riva al punto che se semo mezi morosai e con el resto dela banda se tira sagra ogni sera fino a tardi, farmer compreso....e questi xè i risultati :-)

Che bei momenti, che bei ricordi, me la son pasada ala grande, poco de far più le robe vien spontanee e inaspetade, più le xè bele!
Tornemo al tasto diventado dolente, la baba, sempre la semo dei, co xè babe de mezo xè casin :-)
La storia con Pia volgi un poco tropo sul serio, la inizia a fantasticar de vegnir in viaggio con mi, molar tuto e dopo vegnir in Italia......ma cos te se ga impazido?
Situazion che comincia a farme paura e causa dele prime inevitabili criche. Ghe go meso un poco a decider, da una parte ok, bela mula, sgaia, me iuterà con l'inglese ecc....ma dall'altra parte mi son quà in cerca de libertà in ogni senso, libertà che vegnisi a meno nel caso la vegnisi con mi.
Responso quasi obligato, Pia me dispiasi ma questa xè la mia esperienza e niente devi tocarmela o modificarmela, voio andar e far quel che voio mi e non dipender da una morosa anca in Australia, me son giogado tuto e go perso una morosa de oro a Trieste per vegnir quà, morosa che probabilmente rimpiangerò per sempre, no poso ciorme sto rischio con ti.
Detto fatto, nel giro de un per de giorni la xè sparida in sfumada, epilogo scontado e a malincuor digo, meo cusi!
Bon dopo sta parentesi, xè giunta l'ora de programar el Tassie Tour, tour a cui inaspettatamente se ga aggregado anca Lutz, tanto meo, bon comincemo a consultar le nostre rispetive guide e a racoglier inumerevoli consigli da parte de Carl, Jono e altri.



Continua..........no so quando :-)

8 commenti:

Anonimo ha detto...

ooohhhh, finalmente te scrivi qualcosa su sto blog! iero anche stufa de spetar, insoma, paso de qua ogni giorno a veder le novità e no trovo mai niente...un se stufa dopo un poco!
bon, spetemo el continuo dela tasmania...
stame ben omo!!!

:o)
L.

Canaia ha detto...

x 10 righe ghe son sta 5ore....no xè x mi :-)
Cmq vederemo co finiso la Tasmania...ghe xè tanta roba de scriver....e questo zà me preocupa!
Cheers

Anonimo ha detto...

omo mio, no te pol darne due righe al giorno...e dopo te ne (me) lasi cola suspance!!! insoma, ingrumar mirtili sarà un'arte ma se no te ne la conti sarà dura che capimo...bon, te informo solo che go pena visto le prime rondinele svolar in canal navigabile davanti la mia finestra...nanche mal!!!
:o)
L.

Anonimo ha detto...

Ciao bel son Giulia,l'Alfetta!!finalmente go capì come scriver i commenti(iera ora)legio sempre el blog,per assurdo me par de sentirte piu vizin deso che no quando te ieri qua:-)un bacione!!

Boninba ha detto...

voio veder quanto te ghe meterà a scriver de perth...2 minuti scometo...son rivà a perth no go visto niente e go bevù come un dannà ahahahaa

Canaia ha detto...

Infati farò proprio cusi, copierò e incolero el tuo post, disi tuto :-)

Canaia ha detto...

Ciao Giulieta, che piazer sentirte!
Lasa star che mi e ti semo sempre stai vicini vicini :-)!

Anonimo ha detto...

ghe te imparavi l'inglese se podeva capir....ma che te fazi el lavor dei tuoi cugini lanfur da ti no me la gavesi mai aspetta!!!